צלם אומנותי לאירועים

צלם לבר מצווה אומנותי

צלם לברית מילה

WhatsApp או חייגו 054-2330001

צילום אירועים זה צילום תיעודי וספונטני. אז איך אפשר לעשות אומנות ממשהו שהוא ספונטני ולא בהכרח התנאים מאפשרים זאת? היום נדבר על למה צלם צריך להיות יצירתי עם ראש פתוח. מה ההבדלים בין צלמים חובבנים לבין צלמים מקצועיים. איך לבחור צלם המתאים לאירוע ספציפי שלכם.

צלם אירועים

מה הדבר הראשון שעולה לכם בראש שאתם שומעים צלם אירועים? בחור עם מצלמה ענקית ווסט עם 7000 כיסים? יכול להיות שזה סתם סטיגמה? לצערי לא. בזמנינו צלמים הפכו להיות בעלי מלאכה. כן עושים את העבודה אבל בלי רגש, בלי חיוך רק בשביל הכסף. ולמען האמת תוצאות יחסית סבירות משמע תמונות באיכות סבירה ניתן לקבל באמצעים פשוטים וציוד טוב שנמכר היום. אך זה לא אומנות. אני קורא לאנשים האלו "קליקרים" כי מה שהם עושים זה לוחצים על הכפתור. רוב הצלמים בכלל לא עורכים את התמונות שלהם. וחלק גדול אפילו לא מסננים את החומרים ומוסרים ללקוח את כל 1500 התמונות להתמודדות ובחירה. אתם יודעים למה? כי אין להם זמן לזה, הם עושים 2-3 אירועים ביום. צלם באירועים צריך להיות כאילו הוא חלק של המשפחה. לקבל את המתרחש על עצמו, לעבד ולהוציא כתוצר מוגמר באמצעות תמונה או וידאו. לחיות את הרגע יחד עם בעלי השמחה. לתפוס את הניצוץ בעיניים.

צילום אירועים

צילום אירועים זה סגנון הצילום הכי פשוט ובאותו רגע הכי מסובך מכל צילומים האחרים. מצד אחד לא צריך לייצר סצנות מבוימות אלה פשוט לתעד מה שמתרחש מסביב. מצד השני צריך להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולא לפספס שום פרט של האירוע בנוסף לזה צריך לדעת לשלוט במצלמה מבלי להתעכב ולחשוב אילו הגדרות אני אשים עכשיו ואילו תנאי התאורה. זה צריך להיות ברמת האינסטינקטים מלוטש מניסיון ואין ספור קליקים בתנאים שטח שונים. כי בדרך כלל באירועים הסביבה מאוד דינמית ומשתנה. גם אירועי ערב וגם באירוע יום או בוקר. צלם אירועים צריך להיות סופר מקצועי בצילום ולהיות אפילו חזאי כדי לדעת איפה הוא צריך להיות עוד רגע.

צלם אומנותי

צלם אומנותי בדרך כלל מצלם סצנות מבוימות. הוא מחפש להראות לאחרים דברים שכולם מכירים בדרכם שהם לא רגילים לראות. ישנם כמה וכמה סוגי צילום אומנותי אך אף אחד לא מצלם אירוע בצורה אומנותית. הסיבה לזה היא פשוטה - כדי לצלם תמונה אומנותית צריך הכנות רבות ובאירוע פשוט אין אפשרות לביים ולהחזיר את המתרחש.

צלם בר מצווה מקצועי מחירים נוחים לכולם: ולדימיר אוסטין - איכות ללא פשרות

טלפון להזמנות: 054-2330001

צלם אירועים אומנותי

במשך הרבה זמן אני מנסה לא להיות סתם עוד צלם אירועים, אני משתדל לאחד את צילום אומנותי וצילום אירועים במשהו אחד שאני אישית קורא לו צילום אירועים אומנותי. אני תמיד מחפש זווית נוספות לצילום, מנסה לעלות לנקודות הכי גבוהות באולם אירועים או לפעמים נשכב על רצפה שכולם רוקדים סביבי, לתפוס השתקפות של מבט בכוס שתיה על השולחן. משתדל לתפוס את אותה הסצנה מכמה זוויות שונות. ואני חייב להגיד שזה לא הכל בכלל. בחלק מהמקרים אני מצליח ובחלק לא. אבל לא מפסיק. אני לא יכול להרשות לעצמי להיות חלק של אותם צלמים שרק לוחצים על כפתור ללא שום מחשבה וללא שום רגש.

עריכה לאחר הצילום כחלק מהאומנות

עריכה של תמונות זה חלק בלתי נפרד מהצילום אירועים. כן, נכון, היום מצלמות מיעודות להוציא תמונות די טובות ללא עריכה נוספת אבל זה רק תמונות רגילות. תמונות כאלו ניתן לעשות גם באמצעות טלפונים ניידים. דרך אבג בטח שמתם לב כמה ישנן אפליקציות שונות כדי לערוך תמונות ולהוסיף אפקטים. וכל זה כדי שהתמונות לא יראו פשוטות וסטנדרטיות.v

אז מה בעצם עורכים בתמונות מהאירוע?

קודם כל צבעים. בחלק מהמקרים אני רוצה להוסיף צבע ובחלק אולי להוריד. כך אני יכול להדגיש המתרחש האם זה שמח או עצוב יותר… לפעמים צבעים בכלל מושכים תשומת לבכם יותר מהדמות בתמונה. בתור דוגמא קלאסית חיבוק מרגש של שני אנשים, אבל יכול להיות שאחד מהם לבוש באותו רגע בבגד אדום חזק והצופה אוטומטית יתרכז בבגד ולא במתרחש. וויט באלאנס - זה מושג יותר מקצועי. שבעצם אחראי על טמפרטורת התמונה. ניתן לעשות תמונה יותר קרה או ההפך יותר חמה. לזה יש השפעה ענקית. אפקטים - יש אין סוף אפקטים שונים. חלק מהם מוכרים מאוד לאנשים וחלק פחות. ניתן גם לשלב כמה אפקטים שונים ביחד כדי לקבל תמונה יותר מקורית. בין האפקטים המוכרים - פלאירס. זה בעצם השתקפות של קרני האור בעדשה. זה יכול להיות שמש ביום לא כל כך שימשי או לייזרים ברחבת הריקודים.

ציוד של צלמים שונים

לכל מטרה צריך ציוד שונה. זה כלל שעובד גם במקצועות אחרים וגם צילום אירועים. צלם צריך ציוד שיוכל לעמוד במשימה זאת. במיוחד שאנחנו מדברים בצילום אומנותי. כמה שאמרתי מקודם אירוע זה סביבה מאוד דינמית. תנאי תאורה יכולים להשתנות מהר, אנשים רוקדים ועוד הרבה דברים מסביב. קודם כל המצלמה צריכה להיות עם אפשרות לצילום אובייקטים אשר זזים מהר. זאת אומרת מצלמה צריכה להיות סופר מדויקת וסופר מהירה בתפיסת פוקוס אחרת נקבל תמונות מטושטשות. דבר נוסף ומאוד חשוב זה יכולת של מצלמה לצלם בחושך. הרי לא תמיד צריך \ מותר לצלם עם פלאש. בתור דוגמה קלאסית זה צילומים בחופה. ברוב המקרים אור בחופה די חזק לעין של אנשים ולא נראית בעיה לצילום אך זה לא ככה. צילום בחופה זה תמיד מבחן לצלם. פלאשים חיצונים שניתן לשים על החצובות מסביב לחופה מקלקלים את מראה של חופה. וגם האור שהם מייצרים לא אותו אור כמו שהיה בתוכנן של המעצב. וכתוצאה סופית בתמונות אנשים יראו לא בדיוק מה שהם ראו באירוע. וכל הציוד שיש לצלם צריך להיות בכפילות. אתם שואלים למה? התשובה מאוד פשוטה. מה קורה אם נגמרה הסוללה או התמלאה כרטיס זיכרון או דברים יותר רציניים כמו מצלמה שבשניה הפסיקה לעבוד. עוצרים את האירוע? לא ממשיכים הלאה? גיבוי של ציוד זה האלף-בית של כל צלם אירועים.